Z dovoljenjem avtorja, Sebastian Burdon

All things fall je zasnoval Britanski umetnik Mat Collishaw in deluje kot zoetrop – razmeroma preprosti mehanizem, predhodnik animiranih oblik na filmu. Pri klasičnem zoetropu so na notranjem obodu vrtečega valja narisane ali postavljene trodimenzionalne podobe, ki jih gledalec gleda skozi vertikalne mreže na njem. Podobe so v načelu iste z manjšimi premiki. Te premike z vrtenjem oboda valja zaznavamo kot učinek gibanja.

Peter Paul Rubens, Pokol nedložnih (1638), public domain: Wikipedia

Peter Paul Rubens, Pokol nedložnih (1638), public domain: Wikipedia

Pri izvedbi umetniškega projekta All things fall je sodeloval Sebastian Burdon za katerega je to že šesti zoetrop. Tematika zoetropa All things fall se naveuje na Rubensovo sliko Pokol nedložnih iz leta 1638 (danes v Stari pinakoteki, Munchen). Zanj je naredil več kot 350 oblik figuric, scenskih elementov ter arhitekture v 3ds maxu ter Zbrushu, ki so jih kasneje printali v 3D, postavili v kompozicijo ter posneli.

All things fall vizualno deluje kot spektakel tudi z reminiscencami na klasične figurativne kipe iz marmorja ter umestitvijo v prostor kjer taki kipi stojijo. Učinek gibanja, ki ga mora pri klasičnem kipu določiti umetnik je tu v dejanskem realnem gibanju, ki ga gledalec zaznava šele z vrtenjem celotne kompozicije. Na vsebinski ravni, pa avtor doseže dober učinek s prizorom poboja dojenčkov, ki na začetku delujejo kot male igračke in zanimivost v smislu gibajočega avtomata, z natančnim opazovanjem in seznanitvijo z vsebino prizorov pa se šele zavedamo teže prizora.

Sebastian Burdon

http://www.creativenot.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.